CrossFit

تاریخچه CrossFit

 

Greg Glassman  مخترع کراسفیت ، با ژیمناستیک بزرگ شد و حرکات ژیمناستیک را معمولا با وزن بدن خود انجام میداد ، اما وی دریافت که میتواند قدرت خودرا به وسیله تمرین با دمبل و وزنه افزایش دهد. گلاسمن همچنین برای تقویت قدرت خود ، دوچرخه سواری نیز میکرد. او این رویکرد چندرشته ای خودرا هنگامی که به دیگران آموزش می داد در پیش گرفت. کلاسمن یک باشگاه در سنتاکروز کالیفرنیا افتتاح کرد. با افزایش مراجعان و ورزشکاران ، گلاسمن زمان کافی برای تمرین فردی با همه را نداشت و تمرینات گروهی فیتنس با نگرش چندرشته ای خود یعنی درهم آمیختن حرکات ژیمناستیک ، کار با دمبل و وزنه و دوچرخه سواری را آغاز کرد.  به این ترتیب ورزش کراس فیت در سال 2001 زمانی که گرگ گلاسمن اولین باشگاه خودرا در سنتاکروز کالیفرنیا تاسیس کرد ، ایجاد شد .

این رشته ورزشی ، زمانی که اولین باشگاه زیرمجموعه کراسفیت در سیاتل ،افتتاح شد، شروع به گسترش کرد. در سال 2005 تعداد باشگاه‌های کراسفیت به 13 باشگاه رسید و در سال 2012 , تعداد آنها به ۳۴۰۰ باشگاه کراسفیت در کل جهان رسید .

CrossFit Games

اولین مسابقه کراسفیت [CrossFit games] در سال 2007 برگزار شد‌ . این مسابقه در یک مزرعه در کالیفرنیای شمالی برگزار شد و حدود ۷۰ ورزشکار ،با تمریناتی که در آن محل ایجاد شده بود به رقابت پرداختند.گلاسمن اعتقاد داشت که بهترین ورزشکاران میتوانند از پس هر موقعیتی که در آن قرار داده می شوند برآیند.

در ژیمناستیک افراد بر اساس نمرات حرکاتشان ارزیابی میشوند و برنده بر اساس نمرات استایل انتخاب میشود،  اما در ورزش جدید گلاسمن، کراسفیت، قهرمان بر اساس زمان شناخته میشود.

فردی که بیشتر از بقیه سخت تلاش کند میتواند برنده مسابقه باشد .

 

 

کراسفیت درست پس از مسابقه 2007 شروع به افزایش شهرت و محبوبیت کرد. فقط سه سال بعد کمپانی ریباک همکاری خودرا با کراسفیت آغاز کرد تا شهرت این ورزش بیش از پیش افزایش پیدا کند. همچنین شهرت کراسفیت با توجه به مبلغ جایزه ای که در سالهای اخیر برای برندگان مسابقه تعیین میشود افزایش چشمگیری داشته است.در سال 2007 ، جایزه برنده ، 500 دلار بود در حالی که این جایزه در مسابقه سال 2022 , به مبلغ 500,000 دلار افزایش پیدا کرده است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *